مراسم هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار شد

 مراسم هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار شد

تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۰
رقیه ملایی گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) در دهه دوم محرم، برگزاری مراسم هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا بود.

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به همت بچه های مسجدی عضو این کانون فرهنگی هنری، در دهه دوم محرم مراسم هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت افزود: در همین راستا این مراسم همراه با عزاداری و سخنرانی درباره امام حسین (ع)، هدف از قیام عاشورا و همچنین ایثار و از خودگذشتگی یاران آن حضرت برگزار شد.


وی بیان کرد: مراسم هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا، با توجه به شرایط فعلی در فضای باز مسجد و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شد.


ملایی با بیان این مطلب که عاشورا درس های بزرگی دارد، ابراز کرد: یکی از مهمترین درس های آن ولایت پذیری و ولایتمداری یاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و ما هر ساله در هفتمین روز شهادت شهدای کربلا سعی داریم یاد و خاطره این شهدا را زنده نگه داریم.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) روستای هوکرد جیرفت تاکید کرد: ایام محرم بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ما امیدواریم با معرفی شهدای کربلا بتوانیم الگوهای برتر در ولایتمداری و ولایت پذیری را به نسل جوان معرفی کنیم.

 

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های هر ساله که قریب ۱۵ سال است که در این روز اجرا می شود، پخت آش نذری است که توسط بانوان مسجدی عضو کانون انجام می شود.


 ملایی در خاتمه عنوان کرد: امسال نیز آش نذری در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بسته بندی شده و درب منازل اهالی روستا تحویل شد.

پایان پیام/ 586